HIJRAH SEORANG TOMBOI [part 2]

-Hari seterusnya-

"hendaklah mereka melabuhkan kain tudung hingga menutupi dada-2 mereka"
 An-Nur: 31

perlahan aku menghampirinya dan duduk di sebelahnya..

dia memandangku hairan.. 'pehal lah budak ni' desis hati Rain

"awak... ermm.. jap.. " perlahan aku bangun membuka almari bajuku.. aku mencapai sehelai kain tudung.

"hah! meh sini kepala tu.. "

"weyy! kau nak buat apa bhai? habislah rambut pacak aku!" marahnya sambil tepis tanganku..

"haipp! Nak sayang rambut kaa? nak masuk syurga?" lembut aku bertanya padanya.. ikhlas tu.. hahaha!

dia membuat muka bengis sambil menjawab, "mestilah syurga bhai "

"hah! meh sini.. " aku masih tersenyum..

kenalah cara lembut sikit.. nanti kalau kasar, tak jalan punyaa.. ekekekek

"weyy! Cantik bhai kau pakai tudung.. " aku meniru gaya percakapannya.. tak salah nak buat dia selesa dengan aku. Dengan cara tu, dia lebih senang nak terima apa yang aku sedang buat padanya..

"yeke? cantik??" perlahan dia bangun dan melihat dirinya di depan cermin

aku hanya memerhatikannya dari belakang..

'cantik juga aku ni? aku rasa... rasa best pula bhai pakai tudung ni.. haishh! kenapa aku tak sedar dari dulu? Tapi.... '

"ahh! Aku tak sedia ah weyy! aku dah terbiasa rambut pacak ni " terus dia menanggalkan tudungnya itu..

-Hari seterusnya-

Rain masih memerhatikan si Nissa..

"Arissa.. awak takda kelas ka??" tanya Nissa sambil membetulkan tudungnya.

'haishh! dia sorang ja panggil aku Arissa..'

"Hah? Kelas aku start jam 9 kang.. " jawabnya.. Rain masih ralit memerhatikan Nissa..

Nissa mengambil minyak wanginya..

'aikk! Sikitnya pakai.. kalau gitu.. baik tak payah pakai.. ' detik hati Rain

"Weyy! Kau pehal pakai minyak wangi sikit sangat? haishh! pelik aku dengan kau ni.. Aku pula yang terasa stress!" luah Rain..

aku memandangnya dengan muka terkejut..

"Hahaha!" pecah tawaku..

"Awak.. kita ni perempuan.. mana boleh pakai banyak sangat minyak wangi.. " jawabku..

"Oii!Yang perempuan ni lah kena wangi-2.. ishh! Tak faham aku.. " katanya sambil menggaru-2 kepalanya..

"Awak.. mana boleh.. okay.. hurmm.. macam ni.. kalau kita pakai banyak sangat minyak wangi.. bila lalu depan lelaki.. apa jadi?"

Rain berfikir sejenak

"Lelaki pandanglah.. awww! Hahahah!"

Aku memandangnya dengan muka blurr dannn seketika tersenyum..

"okay.. tahu tak? bila lelaki pandang maksud nya apa??"

"Maksudnyaa kita dapat menarik perhatian dioranglah.. hahahah! Fuyyo.. " haishh! Asyik ketawa ja dia ni..

"Okay.. bila macam tu.. maksudnyaa kita membuatkan lelaki.. terikut-2 dengan aura kita ni.. wangian kita ni.. diorang rasa minat.. dan rasa nak dekat.. well lelaki ada 1 nafsu kan.. alahh ~ nanti mulalah terterbit pulaa rasa sukaa... hanya disebabkan wangian and soon.. "


"Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian lalu melewati suatu kaum supaya mereka mencium baunya.. maka wanita itu adalah seperti perempuan zina " (HR An-Nasa'i )

"nak pakai boleh.. but, jangan melebih-2.. " sambung Nissa



[BERSAMBUNG]

[HAK CIPTA SISZIE]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mencintai dia kerana Dia [Confess]

 Apa yang mampu untukku lakukan hanyalah memendam perasaan yang terkadang timbul dan tenggelam. Masih tidak pasti lagi apakah maksud perasaa...