IMTINAN SOLEHAH [full part]

PART 1

"Bateri!!!!!!" Haishh! Siapalah yang jerit-2 ni??

"Bateri! Kau dah makan? Jom makan.." ajak Aiman.

Aku hanya menjelingnya.

"Kau ni kan Aiman! Nama aku Batrisya lahhh.. bukan bateri. Kau ingat aku ada masuk iklan bateri ever ready tu ka?? Haishhh!" Marahku.

Aku Batrisya. Aku taktahu apa makna nama aku tu. Aku lebih suka digelar Nur. Aiman? Seorang lelaki yang menyayangiku dalam diam. Tapi, aku tahu. Sebab apa? Sebab aku memang perasan. Ekekekekek

"Hehe.. sorrylah Nur. Kau taktahu ka? Aku ni makan cari kau.. nak tidur cari kau.. nak,belajar cari kau.. kalau takda kau.. tak lengkap hidup aku bagaikan burung yang patah sayapnya."

Okay, Aiman dah merapu plus jiwang nak bagi aku pengsan..

"Kau ni kang! Ada yang kena sodok dengan penyodok kat rumah aku kang ni!" Kataku bengang

Aiman membulatkan matanya..

"Huishh! Tak sayang aku kaa??" Soalnya

"Heh! Kau siapa dalam hidup aku??" soalku kembali,berlalu pergi.

Pap!! Sentap untuk Aiman


PART 2

"Arghhhh! Sakitlah." Jeritku.

"Ops! Maaf maaf. Awak okay tak?" Soal Damia

"Erk! Hurm tak okay. Sakit jugalah..tapi takpa.. " kataku perlahan

Adoii! Sakit lahh.. huhu adududududu.. dia pijak kaki aku. Sikit punya daging dia pi pijak. Tu yang sedap tuuuuu

"Hurm.okay.." Damia berlalu pergi.


"Kau bercinta ka dengan Aiman? " soal Hana.

Aku hanya tersenyum

"Taklah.. gila ka kau? Aku anggap dia sahabat aku ja."

"Aku tengok dia macam sayang kau,ja." Tebak Hana

"Ouhh yaka?? Haha memanglah.. "

"Haishh! Betul-2 lah... kau ni suka memainlah.." kata Hana berjauh hati

"Omo omo omo.. ekekek.. betul lah.. apa masalahnya?" Soalku.. saja menyakat

"Nak,menang?? Hamekk.. you win. Go and take the,prize " Hana mengalah

Aku mengangkat keningku ala-2 Ziana Zain

"Kita ada,masuk pertandingan ya? Wuu tepuk sikit.. hihi."

Hana bengang.

"Erghh! Malas lah cakap dengan kau."


PART 3

Damia.. seorang gadis bertudung labuh. Lembut tutur katanya. Tapi, dalam diam.....

==============================================================
"Awak, dah makan?"

"Belum.. hihi.."

"Kenapa tak makan lagi?"

"Takda selera.. "

==============================================================
"Damia, kau takda syak kaa.. yang si Nur tu ada hubungan dengan Aiman?" Soal Mimi

Damia terkedu..

"Hurm? Entahlah.. ada juga,syak,syak.. kenapa?"

"Haihh! Takdalah.. dia tu kan bertudung labuh macam kau ni. Tapi, hurm.. ke laut tenggelam dek air tudung labuh dia tu.. dengan perangai macam tu.. " kutuk Mimi

"Ouhh.. aku dengar, dia tu bekas pelacur kan??" Soal Damia

"Hah! Betul tu.."
"Macam tak sesuai pula dengan tudung labuh dia tu. Lainlah macam kau.. " sambung Mimi

Damia hanya tersenyum..


PART 4

Menitis airmataku tatkala terdengar perbualan oleh dua sang sahabat..

Namun, ku gagahkan jua untuk senyum.

Perlahan aku memegang tudung labuh yang aku sedang pakai.

Tak layakkah aku? hanya kerana aku ini bekas seorang pelacur.

Memang. memang sangat perit untuk aku terima.

Bekas pelacur? Huh! Itulah sejarah hitam aku yang tak ingin aku ingati.

"Oi Makcik! Pesal kau termenung??" Soal Aiman

Haishh! Pengganggu antarabangsa betul lah mamat ni

"Ish.. sibuk lah kau ni."

Aiman membuat muka kasihan

"Iyalah.. siapalah aku ni kan." Aiman berjauh,hati

"Hahaha! Kau Aiman lah.. Aiman yang bengong-2"

itulah aku.. cakap ikut sedap mulut. Tapi, tengok keadaan juga. ~ ekekekek

"Haish! Kau,ni, tudung dah labuh.. tapi cakap ikut sedap mulut ja.." marah Aiman

"Hurm..iyalah-2.. maaf. Aku terbiasa lah.."

"Takpa.. tapi kan, aku tahu hati kau baik. Even kau kasar kan.. hurm.. sebab apa,kau nak tahu?" Soal Aiman..

Aku teruja ingin tahu.. keterujaan aku sangat tersalah tika itu.

PART 5

"Aku kenal,kau dah lama Nur.. sebelum zaman gelap,kau berlaku,lagi,aku dah kenal kau.. Nur, nak tahu tak? Even kau,ni bertudung labuh.. kau rock.. wait, takdalah rock sangat.. cuma kau jenis selamba badak ja.. kau tak,bagi lelaki sentuh kau. Kau kawan dengan aku pun sebab kita memang dah lama kenal.. Aku kenal kau sangat Nur oii.. biarlah kau kasar secara luaran.. biarlah orang nak kata kau ni.. tudung labuh tapi, tak lembut dan ayu.. asalkan dalaman kau bersih dan suci..dan lembut.." luah Aiman

"Ouhh..nak tambah softlan tak??" Soalku menyampuk

Aiman mengangkat keningnya ala-2 Ziana Zain

"Apahal pula ni?"

"Laa.. nak lembutkan lagi, gunalah softlan.. ada extra wangi." Jawabku

Aiman menepuk dahinya
"Allah! Perangai tak berubah.. tak pernah serius apa orang cakap." Keluh Aiman

Aku,hanya tersenyum

Haihh! Biasalah.. ramai menganggap aku suka main-2.. tapi, hanya Tuhan yang tahu.. aku,jadikan kata-2 mereka sebagai pengajaran. Aku ingat apa mereka nasihatkan aku. Cuma, sangat sukar untuk aku tunjukkan keprihatinan aku terhadap,nasihat yang diberi secara terang-terangan..

Tapi, ketahuila.. aku,hargainya


PART 6

"Nur, awak nak pi mana?" Soal Damia

pantas aku,menoleh ke belakang

"Hurm?? Suraulah.. kenapa?" Soalku sambil tersenyum

"Ouhh okay.."

"Awak? Jomlah sekali." Ajakku

"Err..hurm, awak pergi dulu. Jap lagi saya datang."

Aku hanya tersenyum pantas berlalu pergi
==============================================================

Aku teringat kenangan lalu. Kenangan yang menjadikan aku adalah aku yang sekarang..

"Kenapa Nur?" Soal Mariam

"Hurm, Nur kotor.. Nur jijik dengan diri Nur." Airmataku mengalir perlahan

Mariam hanya tersenyum

"Kenapa? " soalnya lembut

"Nur bekas pelacur.." sekali lagi airmataku menitis. Sangat perit untuk aku menerimanya

"Jadi, sekarang Nur nak buat apa?" Soal Mariam tenang

"Nur.. Nur nak berubah." Aku memandangnya

Tampak bersinar mata Mariam tatkala aku meluahkannya

"Okay.. then, buatlah." Sangat simple jawapan,Mariam.. bluerghh


PART  7

"Hahaha! Comel muka Nur macam tu." Mariam tertawa

Aku membuat muka blurrr.. plishh Mariam..Nur serius ni.. tengah sedih ni. Dia ni,memain lah..

"Okay-2..relax.. okay..first of all.. buatlah solat sunat taubat."

"Hurm? Nak,ka Allah terima taubat Nur??" Soalku

Mariam menyengetkan bibirnya lalu tersenyum

"Nur? Nak kaa... bertaubat setelah apa yang Nur buat?? Nur nak kaa masuk syurga?" Soal Mariam pula

"Mestilah nakkk...even banyak,kesalahan..semua orang nak syurga.."

"Then?? Kenapa persoalkan penerimaan Allah terhadap taubat Nur? Nur.. even kita seorang pelacur sekalipun.. asalkan kita dah menyesal dengan perbuatan kita.. dan hurm.. nak kembali pada Allah.. then.. buatlah.. asalkan hati kita ikhlas.. menangislah sepuasnya.. padaNya.. mengadulah padaNya.. menyesal lah atas perbuatan yang Nur dah lakukan..." nasihat Mariam

"Nur,tahu tak? Disebabkan kita ada,sejarah hitamlah.. bila Hidayah Allah menampar hati kita sikit..sikit ja Nur..kan kan kan~ kita akan rasa nak berubah.. kita akan rasa menyesal..dan bersungguh tak mengulanginya..dan dari sejarah gelap kita tu lahh.. menjadikan kita yang sekarang.." sambung Mariam..

"Kerana..Mariam juga pernah lena terlalu lama..dalam buaian nafsu..hingga Mariam tersedar.. Mariam ini hambaNya.. " menitis airmataku tatkala mendengar nasihat dari seorang sahabat bernama,Mariam

"Allah..tak pandang kita yang,dulu.. Allah pandang kita yang
sekarang.so, kalau dah ada niat nak berubah... buatlah perlahan-2.." nasihatnya lagi.

"Hingga kita mencapai Imtinan Solehah.."

Aku mengerutkan dahiku

"Apa tu?" Soalku blurr

"Haha Anugerah solehah,sayang.." jawab Mariam Sambil mengenyit matanya

Dari situlahhh aku menanamkan impian untuk mendapat imtinan solehah di sisi Allah..

PART 8
"Damia, apa kau buat ni??" Sergah Mimi

Damia yang mendengar sergahan itu, turut berdebar

"Hah?? Err...Mi...mimi...Damia..." belum sempat Damia menghabiskannya, pantas Mimi memotong

"Aku tak sangka kau macam ni! "

"Mimi! apa kau ni..Aku..aku.."

"aku apa?? Wey, aku tak rabun lagilah... aku nampak apa kau buat dengan Rahim ni." kata Mimi sambil mulutnya memuncung ke arah Rahim

"Huh! aku pegang tangan dia je pun." jawab Damia

"ouhh God! stupid answer. Look, kau tudung dah labuh. Tapi, jatuhkan imej orang bertudung labuh. Kau sedar tak apa kau buat ni?"

"Heh! sekurang-kurangnya aku bukan bekas pelacur." jawab Damia tanpa sedar

Mimi yang mendengar terkedu

"Astaghfirullah al azim.. Damia! aku..."

"Dia bekas pelacur. Dan dia dah bertaubat. Sedangkan diri yang cakap ni suci tapi, buat maksiat tanpa rasa bersalah. " Aiman menyampuk. Kebetulan dia lalu di situ dan terdengar perbualan mereka

"aku tak sangka Damia. Kau ni berperwatakan lembut, muka suci, tapi...." Kata Mimi

"Dan kau Rahim! Takkan tak rasa malu?? kalau tak malu dengan kitorang pun. Malu dengan Allah! " sambung Mimi lagi

Damia terkedu untuk keberapa kali entah. kiralah sendiri.. ~

"korang.. aku..aku.." tergagap-gagap Damia..



PART 9

"Woii makcik! buat apa tu??" sergah Aiman

haishh! buat aku terkejut ja

"Aku tengah kentut " jawapan selamba dariku membuatkan Aiman ketawa tak henti-2

"hahaha! apak busuk siuttt! wey, agak-2 lah.. kau tu perempuan. Haishh! tak senonoh betul." marah Aiman

"takpalah. siapa jodoh aku tu , kenalah redha aku macam ni. " sengihku

"haishh! kalau aku jodoh kau macam mana?? " Aiman mencuba

"kau? huh! Padanlah muka. Minta redha. " jawabku sekilas.

"hurm..Aku nak duduk jap.. " Aiman meminta izin

"erk! duduklah. dah kenapa minta izin? " soalku hairan

"takdalah.. kau tu pelik sikit. aku nak duk sebelah pun tak bagi.. " luah Aiman

"Heh! tu kala rapat gila lahh gila!"

"hehe..hurm, btw kau tahu tak pasal Damia?" soal Aiman tiba-2.

"hurm?? kenapa?" soalku pura-2 taktahu.. aku kan pakar dalam lakonan. ekekekek

"haishh! betul-2 lah. "

"Err..kau sibuk kenapa??"

"hurm.. tak sangka kan dia macam tu? " Kata Aiman

aku berfikir sejenak

"aku pun tak sangka kau macam ni.. " Aiman yang mendengar pantas terkejut

"apahal pula aku?? " soal Aiman tak puas hati

"Iyalah.. sepatutnya kita mendoakan dia... bukannya sibuk duk cakap.. 'tak sangka aku dia macam tu.. ' Even sebaik mana.. seburuk mana pun seseorang tu, apa salahnya kita doakan dia?? "

zappp!! deep nya tembus belakang Aiman

Tamat

[HAK MILIK SISZIE]


DISEBALIK TABIR ~~~
Okay.. SisZie saja jaa tak kasi story yang Damia akan minta maaf.. okay then,

korang boleh cerna tak apa point kat cerita ni?? `

actually cerita ni 2 in 1.. kisah seorang perempuan yang suci dan bersih dan lemah lembut lalu ditambah dengan softlan untuk lebih soft dan smooth dan bertudung labuh tapi hakikatnya berbuat maksiat dalam diam

dan juga seorang perempuan bertudung labuh tapi bekas pelacur.. ~ perwatakan kasar .. cakap selamba badak dia ja.. ~ but, dalam hati.. hanya Allah yang tahu..

korang dapat tak point nya?? dapat takkkkkk?? SisZie jerit ni.. okay Alhamdulillah kalau dapat..

maaf ya kalau tak syok.. tapi, ambil lah pengajaran.

benda ni bercabang-2.. Siszie cuba nak. buat 2 watak perempuan bertudung labuh. yang.. hurm.. jangan kita judge a book by its cover lah kan kan kan.. hahaha ~

so, hurm tu ja lah. heheheh~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mencintai dia kerana Dia [Confess]

 Apa yang mampu untukku lakukan hanyalah memendam perasaan yang terkadang timbul dan tenggelam. Masih tidak pasti lagi apakah maksud perasaa...