DIA SOLEHAH DI SISI ALLAH [part 1]

Assalamualaikum... aku nak cerita sikit pasal sorang yang aku kenal ni. Dia perempuan.,. haha
Personaliti dia.. aku tak nak cerita terperinci. Tapi, apa boleh aku cakap... dia pernag terbabas jugalah di landasan yang diredhai Allah... ~

   Now, dia tengah cuba berhijrah.. dia sedang berhijrah.. iya... dia sangat merendah diri orangnya.. ngeh ngeh ngeh... dia minta tolong aku dan kawan-kawan aku... untuk support dia.. well, before ni.. dia pernah cuba nak berubah.. tapi, disebabkan orang mencerca dia dan push dia.. dia felt stressed.

   Bagi aku, orang yang nak berubah ni... kita tak boleh mendesak mereka untuk berubah dengan drastik. Of course lah kan... Hidayah tu milik Allah.. kena taubat sebelum terlambat. But, tag line KENA TAUBAT SEBELUM TERLAMBAT tu...bukan bermakna kita boleh mendesak mereka. Push mereka.. cepat weyy cepat berubah. Kau kena tahu, Allah murka kau macam ni... bla bla bla... ~ haha!!

   apa kau ingat diorang ni tak tahu ka Allah murka dengan apa yang mereka buat? Sebab mereka tahulah mereka nak berubah.. mereka cuba berubah.. mereka mahu berubah bro!! Kau kena faham bro... tak boleh push diorang untuk berubah. Dan Allah pun beri peluang kat orang yang nak berubah tu. Betul tak? Kalau tak betul, sila tinggalkan ulasan anda. Kahkahkah!! Nanti ai balas ote.........

    Tapi, orang yang aku kenal ni.. memang di mata manusia dia nampak jahil. Tapi, dari dia lah.. aku banyak belajar sesuatu perkara baru... title saja 'Jahiliah' tapi, moga aku, kau, dia dan kita ke 'jannah'

  Nanti aku cerita lagi.... ~ banyak nak share ni. Hmm ~~~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mencintai dia kerana Dia [Confess]

 Apa yang mampu untukku lakukan hanyalah memendam perasaan yang terkadang timbul dan tenggelam. Masih tidak pasti lagi apakah maksud perasaa...