HIJRAH SEORANG TOMBOI [part 1]

"Assalamualaikum...." sapaku perlahan. Terkebil-2 mataku tatkala memandang seseorang yang sedang memetik gitar. Ni kaa?? housemate aku?? MasyaAllah!

ni ustazah mana pula ni? Desis hati Rain.. nama sebenar Arissa. Nama punya sedap, disuruhnya orang panggil nya dengan panggilan Rain.. dia fikir dia pelakon korea yang famous tu ka??~

"kau pehal bhai pandang aku macam tu??" terkejut aku dengan suaranya..
Ya Allah.. tomboy pula housemate aku ni.. takpa-2.. Nissa kau relax ja.. ~

"er..takda apa.. " tergagap-2 aku menjawab

"hah! masuklah! yang kau tercegat lagi tepi pintu tu pehal? nak jadi guard?" haishh! garangnyaa makcik ni.. desis hati Nissa..

aku dengan perlahan menyusun barang-2 aku.. hari ini merupakan hari pertama aku di kolej ini.. fuhh ya Allah permudahkanlah.. aamiin..

"kau dari mana?" soalnya.. ehh peramah pula.

"Hurmm.. saya dari Johor Bahru. Nama... Khairunnisa bt Hamdan.. awak??" soalku sambil mengulum senyuman.. okaylah ni. peramah.. aku fikir aku akan jadi pokok dalam bilik ni.. Alhamdulillah..

"Haisheyy geli siuttt berawak-saya ni.. aku Johor juga..panggil aku Rain.. " jawabnya sambil menghulurkan tangan untuk bersalam.. huishh! berbudi bahasa..

-Hari Seterusnya-


"weyy! kau tak panas ka pakai tudung labuh-2? dengan handsock nyaa.. stokin nya.. haishh! rimas bhaii aku tengok!" huii terkejut aku tetiba jaa cakap macam tu.. aku tengah syokk baca buku..

"Hurm... tak panas pun awak.. kalau dah biasa.. takkan panas. Rasa sejuk lagi ada lah.. " jawabku sambil tersenyum..

dia hanya memandangku.. ~

"wey! Kau ni lawa juga kan? kalau freehair macam ni?" sinis dia tersenyum.

aku dah berdebar dah.. haishh ya Allah! janganlah dia minat aku pula.. tolong lah.. tolonglah..

"Hahahahahaha! Lawak muka kau gitu.. Comel siutt" pecah tawanya. Cis! kenakan aku pulaa! ~

"Haishh! awak ni.. awak takda kerja ka? dari tadi duk petik gitar?" soalku

dia mengangkat keningnya ala-2 Ziana Zain..

"adaa.. tapi jap lagi lah.. " jawabnya.

'Best kaa pakai macam dia tu? Tapi, bila tengok lama-2.. sejuk mata memandang.. " detik hati Rain..

"Wey..nak tanya lah.. "

"apa dia? " aku senyum memandangnya..

'ishh! asyik senyum ja.. cute gila muka kau Nissa oii!'

"Kenapa nak kena pakai handsock, stokin, labuh-2 bagai ni? aku nak tanya.. tapi, tak berkesempatan pulaa.. tapi, dah terlanjur kau jadi housemate aku kan.. "

aku tersenyum lagi..

"Pakai tudung labuh bawah dada kan perintah Allah.. kaki tu aurat.. kenalah pakai stokin.. pakai stokin tak wajib.. pakailah apa pun..asalkan dah menutupi kaki tu.. hah! handsock pulaa.. walaupun baju kita dah sedia lengan panjang.. but nak selamat, pakailah handsock.. sebab.. ermm mana tahu time kita angkat tangan.. lengan baju kitaa.. ke bawah ..hah! bahaya seyh!" jelasku.. haishh! terkeluar pula rock aku.

"hahaha! rock juga kau ni kan.. "


[BERSAMBUNG]

[HAK MILIK SISZIE]

[SEBARANG PERTANYAAN  +60196171882]


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mencintai dia kerana Dia [Confess]

 Apa yang mampu untukku lakukan hanyalah memendam perasaan yang terkadang timbul dan tenggelam. Masih tidak pasti lagi apakah maksud perasaa...